Gevilte Vachten???

Gevilte Vachten???

 

Wanneer ik op een fair sta of mensen vertel over wat ik doe dan is er meteen al een vooroordeel die ik enorm goed begrijp. Tot ik ze vertel dat ze gevilt zijn met een (T).

 

Alle vachten en decoraties die ik maak zijn gemaakt van geschoren vachten. Het schaap blijft dus gewoon heerlijk op het weiland lopen en bezorgt mij één keer per jaar een mooie vacht.

 

Het proces van geschoren vacht tot woonkleed is een intensieve behandeling. Door het lange proces met water en zeep word de vacht schoon. Er kunnen altijd nog wat restjes aan stro in zitten, maar uiteindelijk blijft het natuurlijk wel een natuur product.

De laag die achter de vacht word gemaakt is van gekaarde ( gekamd wol ) wol.

De vachten die bij mij in in de kraam of in het mini atelier te vinden zijn, zijn dus van schapen die het hele jaar door genieten van de natuur!!!

 

Gevilte vachten verharen daar in tegen wel een klein beetje. Hier is helaas niets aan te doen. maar zeg nou zelf.... je hebt toch liever een mooi kleed van een dier wat in leven blijft in huis?

 

Schroom dus niet om gewoon eens langs te komen en de vachten te bewonderen.